poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Ardua prima via est

Ardua prima via est, czyli "początki są trudne". Ta łacińska sentencja cały czas mi towarzyszy w myślach podczas zakładania tego bloga. Od czego zacząć ? W jaki sposób prowadzić bloga ? W jakim stylu pisać ? To tylko kilka z mnóstwa pytań towarzyszących mi w tej chwili. Można powiedzieć, że jest to mój debiut. Choć zdarzało mi się pisać artykuły do gazet, nigdy wcześniej nie prowadziłem bloga, ale zawsze musi być ten pierwszy raz.

Blog ten mam zamiar poświęcić miastu w którym mieszkam i żyję, czyli Krakowowi. 

Nie mam zamiaru skupiać się na Wawelu, rynku, czy innych dobrze znanych miejscach i powielać to co napisano już tysiące razy.

Królewski stołeczny gród kryje w sobie mnóstwo ciekawostek i tajemnic, które to mam zamiar odkrywać i ujawniać na tymże blogu. Będzie trochę o ciekawych miejscach z punktu widzenia przyrodniczego, trochę o mało znanych zabytkach położonych po za obrębem ścisłego centrum, a trochę też będzie o historiach związanych z różnymi miejscami, po których dziś pozostały ślady nieliczne, lub wręcz żadne.

Jedną z moich pasji jest fotografowanie, co też często czynię przy okazji swoich wycieczek, najczęściej rowerowych. To właśnie z racji posiadania pewnych zasobów zdjęć zrodził się pomysł powstania tego bloga i w zamyśle przy każdym wpisie będzie kilka ciekawych fotografii mojego autorstwa do każdego wpisu.

Na początek może tyle wystarczy, bo jak to mawiał Karol Estreicher: "Nie od razu Kraków zbudowano"




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz